Figyelmeztetés!

Alapvetően lányoknak írok, de fiúk is járhatnak ide. Felháborodni. Csak tessék, csak tessék. Bátran befelé.

Utolsó kommentek

Kérsz értesítést arról, amikor újat írok?

Velük járok össze (Tagfelvétel kezdőbetű alapján van):

Férfi munka

2010.07.02. 22:52 :: A Dina

 

Férfi munka (trilógia)


 

(Ez igazából három bejegyzés egy füst alatt. Ha fárasztó számodra, olvasd egyesével.)

 

Gyerekkor

 

Egy asztalosüzemben nőttem fel. Ez úgy történhetett, hogy amíg anyukám külföldön énekelt, addig a nagyszüleim neveltek falun. Ennek kapcsán kitűnően beszélem a közép-palóc tájszólást, és a belvárosi szlenget is.
 

Nagyapám a környék legjobb asztalosa volt. És persze a legdrágább is. Ez mondjuk leginkább annak volt köszönhető, hogy a háttérben a nagyi, mint árazási vezető működött közre. Nagyapám az első tárgyalásnál soha nem mondott árat.
 

Amit a kuncsaftok nem tudtak:
A házzal egybeépült üzem falába a nagyi kis ablakot vágatott. Ha kuncsaft jött, akkor a nagyi a kamrából, a szúnyoghálóval fedett ablak mögül hallgatta és nézte a párbeszédet. Este nagyapám elkezdett anyagköltséget, és munkaórákat szorozgatni, a nagyi pedig felhívta a figyelmet arra, hogy a kuncsaft kertjében mekkora fóliasátor található, és különben is, most örököltek a felesége nagynénje után lakást Pesten, nem kell hagyni, hogy alkudozzon.
 

Ha falun járok, a mai napig előfordul, hogy behívnak házakhoz: Gyere csak kislyányom nízd meg, most festettük le az ajtókot, ablakokot, amit még nagyapád csináát. Mondta a Maris annak idején, hogy csináátassam a Jóskával, mer ócsóbb. Oszt nízd meg az övökét, minő rozoga mostanra. (Szomszéd házra mutat.) Megkérte az árát a nagyapád, de látod-e milyen fain? Akárha új vóna, pegyig 50 éives.
 

A Jóskát mellesleg nagyapám „semmirekellő kontár”-ként emlegette, és a munkájában kifogásolható összes momentumot megtudta az, aki a Jóska csinálmányait (sic!) hozzá hozta javításra. Emlékszem milyen fejet vágott, amikor 14 évesen nyári szünetben a Jóska unokájával sétálgattam kézen fogva.
 

Amikor én megszülettem, ő már nyugdíjas volt, és egyedül dolgozott. Láttam viszont a régi alkalmazottakat vissza-vissza járni „János bátyám”-hoz, nagy tisztelettel érdeklődve arról, hogy ezt, vagy azt a munkát hogyan is kellene kivitelezni.
 

Nagyapám annak idején fiú gyermeket szeretett volna. Erre született két lánya, meg egy unokája: én. Így nálunk természetes volt, hogy a család nőtagjai mennek ki a műhelybe, vagy a fűrészelőbe a nagyobb munkadarabok végét tartani a szalagfűrésznél és a gyalugépnél vagy a gyalupadról leemelni a szekrényt. Kislányként a gépeket kikapcsolt állapotában csodálhattam, és minden kérdésemre kaptam választ, de működés közben csak 15 méteres távolságból figyelhettem. Alig vártam, hogy elég nagy legyek ahhoz, hogy én is foghassam a hosszú gerenda végét a szalagfűrésznél.
 

Négy évesen, amikor a többi gyerek puha B-s és 2B-s grafitceruzával rajzolgatott papírra, és utálta a HB-s kemény ceruzát, akkor én 5H-s ceruzával rajzoltam a leeső kisebb fadarabokra. Papírra alig. Pedig kedvem lett volna a műszaki rajzokon szereplő szekrényeket, asztalokat kiszínezni, de tilos volt, csak nézegetni lehetett, hogy milyen darabokból, hogyan áll össze majd a szekrény. Öt évesen a kedvenc öltözékem az arcba pattanó forgácsok ellen védő plexi fejdísz volt. De csak titokban lehetett felvenni, mert az a gyalugép hivatalos tartozéka, és nem játékszer (édes lányom).
 

A gépeknél nem, de a gyalupadnál segíthettem. Három évesen tanultam meg a kalapács, és a harapófogó használatát. Öt évesen kis fadobozt gyártottam a csapolásnál leeső elemekből. A teteje zsanérral nyílt, és virágokkal rajzoltam tele. (Ha szeretnéd jobban elképzelni a közeget, itt van ez a blog: http://szerkezet.blog.hu/ , nyisd meg, nem kell olvasni, elég görgetni, és a képeket nézegetni.)
 

Nagyapám már nem él. Én azért gyakran bemegyek az üzembe, és beszívom az évtizedek alatt a falba ivódott frissen gyalult forgács illatát. Mert az visszahozza őt.
 

Talán innen eredeztethető, az a tulajdonságom, hogy engem vonz és izgat, ha a férfi szerel. Számomra az igazi férfi az, aki, megküzd a munkadarabbal, és a végeredmény stabil, jól használható, praktikus. Jó nézni az ilyesmit. És igazából mindegy is, hogy mit szerel. Szerelés kategóriába tartozik nálam a banki rendszerben kamatot számoló képletben hibát találni-javítani, vagy hidat tervezni, vagy vízhűtéses számítógépet üzemeltetni.

Eddig a gyerekkor. Tekerünk az időn.

 

Múlt

 

Első komoly párkapcsolat. Összeköltözés. Egyik nap nagy boldogan egy drót nélküli csengővel állított haza. Kitalálta, hogy az előszobai gardróbszekrény oldalára rögzíti. Én a kanapén ültem, és krimit néztem. A tévé a nappalit és az előszobát összekötő boltív mellett állt. Ő az előszobában volt, de így gyakorlatilag mégis a tévé mellett ügyködött. Én meg kényszerből nemcsak a filmet, hanem őt is néztem. Ami eleve idegesítő.

Látom, hogy hozza a szöget, és készül a szekrény oldalába beverni.
 

A filmben a sorozatgyilkos terrorizálja a fogvatartott nőt.
Az első szög kiesik. A tervezett csengő helye alatt a cipőim sorakoznak. Hosszasan keresi a leesett szöget, de nem találja.

A filmben a sorozatgyilkos készül megölni a fogvatartott nőt.
Nagyot üt a kalapáccsal a második szögre, és az szög elgörbül. Káromkodás. Szög kihúzása, kidobása.
A filmben már úton van az FBI, ám kérdéses, hogy időben odaérnek-e, vagy addigra megöli a nőt.
A harmadik szög az első ütés után ismét valamelyik cipőmben landol. Hangos káromkodás.

Egyre inkább idegi alapra kerültem. Mert nem igaz, hogy egy filmet sem tudok nyugodtan végignézni.
És amit ekkor tettem, arról már a gondolat megszületésekor tudtam, hogy igencsak rossz ötlet.

Felugrottam a kanapéról, kikaptam a kezéből a kalapácsot a soron következő szöggel együtt, majd pontosan három kalapácsütéssel bevertem a fába, pontosan abban a szögben, ahogy a legjobban megtartja majd a csengőt.

Az eredmény egy felszerelt csengő és egy háromnapos depresszió lett. Én pedig három napig magyarázhattam a kettőnk gyökerei közötti különbséget, és nyugtatgattam afelől, hogy teljesen természetes, máshoz ért jól az, akinek mindkét szülője könyvelő.

 

Ismét időugrás következik.

Jelen 

 

Az IKEA cuccok összeszerelése érthető okokból számomra gyerekjáték. Megnézem az ábrát, és pikk-pakk összerakom a kanapét, az állólámpát, és a szekrényt is. (Az utóbbit valakinek tartania kell.)

Mégsem szerelek gyakran. Tudnillik, ha a pasi szépen szerel, akkor imádom nézni. Ám tanultam a csengő esetéből. Részemről a segítség a szerszámok adogatásában merül ki. Ha bénázik, akkor kussolok. Még akkor sem szólok, ha tudom, hogy oda másik elemet kellene illeszteni. Simán végignézem, hogy rossz elemet csavaroz be. Na jó, nem hazudok. Azt nem nézem végig. Inkább kimegyek a szobából.
 

Jó tanács:
 

Ha a pasid instabil polcot szerelt a falra, tudd, hogy vékony jégen sétálsz.

Tegyél rá dísznek egy üres parfümös üveget, vagy valami más

könnyű és értéktelen tárgyat, majd tapsold meg.

Utána írj nekem e-mailt, átmegyek, amikor nincs ott,

és megcsinálom rendesen.

Nem kell a balhé.

67 komment

Címkék: párkapcsolat férfimunka nő szerel pasi szerel

A bejegyzés trackback címe:

https://dina.blog.hu/api/trackback/id/tr502126168

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

A Dina · http://dina.blog.hu 2010.07.02. 23:16:39

Naomi. Ennyit tudtam a témáról írni. Tessék.

Lili on 2010.07.02. 23:55:39

De jó volt erre a bejegyzésre ide betérni.
Én is a nagyapámat választottam első személyiségmodellemmé.
Tudod, ki szereti a csirke kaparóját, meg a nyakát.

NaomiHenger · http://zseer.blog.hu 2010.07.02. 23:55:51

Ó, igazán köszönöm, teljesen meghatódtam. Ezek után lefogadom, hogy hegyező hiányában te is simán kihegyeznél egy szemcerkát gyalun.

A Dina · http://dina.blog.hu 2010.07.02. 23:57:50

@NaomiHenger: A helyzet az, hogy azt vésővel kell. Legalábbis én azzal hegyeztem.

NaomiHenger · http://zseer.blog.hu 2010.07.03. 02:23:33

Akkor ez is "ahány ház,annyi szokás"? Apám mindig a gyalukésen nyomta és nekem is így rögzült.

mage.hu · http://mage.hu 2010.07.03. 02:23:56

A nagypapád helyében azóta is, minden percben téged figyelnélek az újság mögül, a szemem sarkából.

És szerintem van is neki ennyi esze.

MISTER 2010.07.03. 02:24:25

kedves emberi megnyilvánulás. pozitív csalódás Dinában. ugyanakkor nem tisztább deal ilyenkor azt mondani, hogy add ide szívem azt a kalapácsot, mert nekem ez jobban megy, te meg addig dobj össze nekem egy vacsorát, mert abban utolérhetetlen vagy. vagy vacsora helyett valami olyat tegyen, amihez jobban ért mint a párja. takarítson, vasaljon, szereljen villanyt, stb.
azért épp a főzést mondtam, mert ha egy férfi tud rendesen főzni, akkor általában sokkal jobban főz, mint a nők.

vagy ez túl kommunista megközelítés?

_DelMare_ · http://reviewtonight.uphero.com 2010.07.03. 03:34:52

@MISTER: nem azzal van probléma h túl kommunista, hanem azzal h egyáltalán az, s mint ilyen, a világ egyik legszebb dolga lenne, csak éppen megvalósíthatatlan. (hőbörgőknek: persze, vannak tökéletes szimbiotikus életformák, csak még én nem láttam ilyet - hosszútávon)

Androidus · http://d-ketto.blog.hu 2010.07.03. 12:14:13

@MISTER: Fene tudja, hogy kommunista, mindenesetre eltereli a figyelmet a lényegről. Mi hímneműek imádunk egy dolgot jól csinálni. Föltesszük az életünket, hogy egy dolgot jól csináljunk. Az a minimum, hogy ezek után azt a bizonyos dolgot legalábbis a legjobbak jobban fogják csinálni, mint a nők, akiket meg kevésbé érdekel egy dolog, mint az egész. Az egész emancipáció pont ezért fasság, mert azon alapul, hogy ezt az egy dologra koncentrálós férfi értékrendet erőltessük rá a nőkre.

rugesz 2010.07.03. 15:51:00

szep blog jo blog, de! vagy kicsik a betuk, vagy koran van meg, vagy meg reszeg vagyok vagy oregszem, vagy a fasz se tudja. mindenesetre betu novelest pls!
kosz

ps: az en nagypapam pek volt. minden idok kenyeret sutotte! hatalmas fulei voltak , ennek ekkenere vilag eleteben nagyot hallott(tudom nincs osszefugges).
en nem tudok semmit se sutni, fuleim remekek, de az nem lehet, h cserebe vaksi legyek! (remelem nincs osszefugges)

most mennem kell, addig hizlald a betuket kicsit!

siorak 2010.07.03. 15:51:17

@_DelMare_: Én voltam ilyen kapcsolatban. Mondjuk úgy, hogy középtávon. Élveztem annak ellenére, hogy néha azért sérült egy picit a hiúságom. (Neki rosszabb volt, mert sokszor végig kellett hallgatnia a feltartott ujjal való magyarázást.)

MISTER 2010.07.03. 15:51:29

@Androidus: igazad van. a férfiak általában kevesebb dologhoz értenek, de jobban. érdekes viszont, hogy általában ők azok akik egyszerre képesek több dologra is koncentrálni, míg a nők leginkább csak egyre. ugyanakkor nehogy már attól legyen egy férfi férfi, hogy be tud verni egy szöget egy szekrényajtóba. hiszen erre még egy idomított majom is képes, sőt, ahogy a blogból kiderül, még egy nő is. egy csomó mindenben kitűnhet egy pasi (vannak olyanok, akik például a lepedőakrobatikán kívül az ég adta világon semmihez sem értenek, még is móka és kacagás az egész életük). nehogy már egy vacak szögbeveréstől legyek macsó.

az emancipáció tényleg egy vicc. még szerencse, hogy ahhoz semmi közünk. azt nők találták ki maguk között, belső hatalmi viszonyaikat rendezendő. én is órákig tudom nézni a delfineket, hogy milyen csodálatosan úsznak, de ha kirakok egy táblát magamra, hogy delfin vagyok és fennhangon hirdetem, még nem fogok tudni úgy úszni.

A Dina · http://dina.blog.hu 2010.07.03. 16:02:23

@MISTER:

"kedves emberi megnyilvánulás. pozitív csalódás Dinában. ugyanakkor nem tisztább deal ilyenkor azt mondani, hogy add ide szívem azt a kalapácsot, mert nekem ez jobban megy, te meg addig dobj össze nekem egy vacsorát, mert abban utolérhetetlen vagy. vagy vacsora helyett valami olyat tegyen, amihez jobban ért mint a párja. takarítson, vasaljon, szereljen villanyt, stb."

Nem szerencsés megalázni ilyesmivel férfit. Azt láttam, hogy a férfiak akár tudnak szerelni, akár nem, azt egyedül szeretik csinálni.

Más kérdés, ha már tart ott, hogy egyéb erősségei miatt nem érzi cikinek, ha nem szeret szerelni, és ezt be is vallja.

Na olyannak lehet segíteni.

Ritka az, aki megérti, hogy a konkrét nő (én) nemcsak beleugat, hanem érdemes is rá odafigyelni.

"azért épp a főzést mondtam, mert ha egy férfi tud rendesen főzni, akkor általában sokkal jobban főz, mint a nők."

Igen. Igen, ha valaki valamihez ért, akkor azt jobban csinálja, mint a többiek. Ez a hozzáértés definíciója.
És ez nem férfi/nő kérdés.

(Már megint kezded.)

A Dina · http://dina.blog.hu 2010.07.03. 16:07:56

@MISTER:

"ugyanakkor nehogy már attól legyen egy férfi férfi, hogy be tud verni egy szöget egy szekrényajtóba."

Nálam ettől. Ott az indoklás a posztban.
De ne csüggedj, semmi baj. Legfeljebb nem járunk.

Biztosan van olyan nő, aki amúgy pörköltfőzéstől vagy a vasalástól alél el. Egyénenként változó.

"az emancipáció tényleg egy vicc. még szerencse, hogy ahhoz semmi közünk. azt nők találták ki maguk között, belső hatalmi viszonyaikat rendezendő. én is órákig tudom nézni a delfineket, hogy milyen csodálatosan úsznak, de ha kirakok egy táblát magamra, hogy delfin vagyok és fennhangon hirdetem, még nem fogok tudni úgy úszni. "

Érik a saller.

mage.hu · http://mage.hu 2010.07.03. 16:08:49

Én legalább öt dolgot csinálok jól.

De általánosságban igaz lehet ez az egy területre fókuszálás, mert a férfiak nagy részének a társasága halálra untat. Nem is szoktam részt venni közös programokban (kocsma, meccs, társas csajozás).

round robin 2010.07.03. 16:09:12

Nekem erről egy tavalyi randevú jut eszembe ahol a lány fél órán keresztül ecsetelte a fenti problémát. Tudniillik Ő építkezésen nőtt fel, és emiatt gyakorlatilag fugázik, vakol, falat vés, betont kever, általában jobban mint az átlag pasik. És hogy ez neki már hány kapcsolatát tette tönkre, stb stb. Mire a monológja végére ért addigra az én ujjaim már rég csuriban voltak ("ezt most el ne baszd, most megfogtad az Isten lábát"), és lelki szemeim előtt kirajzolódott a SZÉPEN fugázott és felrakott csempék képe a fürdőszobámban.
Szvsz az már régen rossz ha egy pasi 2010-ben erőteljesen arra építi a férfiasságát hogy az asszonnyal szemben hogy: jobban szerel / lenyomja szkanderban / kitisztítja az eldugult lefolyót a konyhában. Igen, ezek a dolgok még mindig számítanak, de már jóval kevesebb skillpont gyűjthető be értük mint a nagyszüleink idejében.

James86 2010.07.03. 16:09:27

Már tényleg nem kekecből kérdezem, hanem úgy általánosan.

Ki az aki nem tud összerakni egy lapraszerelt szekrényt, vagy akármit?

Isten ment az önfényezéstől amúgy. Vagy én LEGO-ztam túl sokat, vagy eleve adottság nekem, de a szekrénysoromat, plusz nővérem szobájában álló komódot, meg két forgószéket Tom és Jerry maraton nézése közben raktam össze. Elsőre. Kb 40 perc alatt.

A Dina · http://dina.blog.hu 2010.07.03. 16:15:56

@round robin:

Istenem, be szépen mondtad el!

Na, és mi lett? Elbasztad? Vagy újracsempézte a fürdőd?

@James86: Igen, én is ezt érzem, hogy egyszerű. És meglepetéssel tapasztaltam, hogy nem mindenkinek az. Az pedig külön meglepett, hogy mivel hagyományosan férfimunka, depresszióba küldöm, ha segítek .

_DelMare_ · http://reviewtonight.uphero.com 2010.07.03. 16:23:18

Dina: "Ritka az, aki megérti, hogy a konkrét nő (én) nemcsak beleugat, hanem érdemes is rá odafigyelni." ha érdemes az szuper. a probléma viszont ott is kiütközik, h akkor is "segíteni" akar (aka. majd én megmutatom/addmár ide), amikor nem ért hozzá. csak azt hiszi. vagy szimplán bosszantani akar.

round robin: "és lelki szemeim előtt kirajzolódott a SZÉPEN fugázott és felrakott csempék képe a fürdőszobámban. " ezen feküdtem. :)

james86: a LEGO király. csak később kicsit túlbecsültem magam egy emeletes ágy esetében. az unokaöcsém még él.

MISTER 2010.07.03. 16:40:28

@A Dina: egész jól barkácsolok, szerelek. a lakásomban én csináltam a teljes burkolást és a villanyszerelési munkát is.
haverok költözésénél szívesen látott vendég vagyok, nem csak a bútorok szétbontása és összeszerelése miatt, hanem azért is, mert elég sok szerszám akad a fiókomban. nem kell egy hiltiért, dekopírért vagy sarokcsiszolóért a szomszédba mennem. (sőt, mint tudod, ékszereket is meg tudok javítani, amivel viszont csajozáskor már egész jól lehet a skill pontokat növelni.) ettől függetlenül ezer más ok van, amely miatt mi soha az életben nem fogunk járni.

@round robin: ilyen nőt nem szabad elszalasztani. még férfiban se találni rendes fugázót. apjának nem volt esetleg egy sörfőzdéje vagy autószalonja?

@James86: ahogy olvasom, Dina volt pasija. mást én sem ismerek. illetve van még egy olyan helyzet, amikor az ikea a spéci csatlakozó bigyóinak a felét kihagyja a packból. olyankor egy kicsit szívni szoktam a fogam, mert úgy érzem, hogy a kifizetett árba nem tartozik bele, hogy nekem kelljen fémből legyártani excenter csigás csapokat. de most már nem fogok aggódni ilyen helyzetben, csak tárcsázom Dinát..

A Dina · http://dina.blog.hu 2010.07.03. 16:46:12

@MISTER: Jó, jó. Nem kell bizonygatni. DelMare-tól már amúgy is tudom, hogy te programoztad a falban az áramot is.

@Androidus: Az egy dolgot jól csinálás szerintem inkább emberi tulajdonság. Vagy ha nem, akkor én is hímnemű vagyok.

Bizonyos témákban annyira béna vagyok, hogy frusztrál, így még az alapjait sem vagyok hajlandó megpróbálni elsajátítani, kivitelezni. Olyasmikben, ami a legtöbb embernek megy.

James86 2010.07.03. 17:09:26

@MISTER: Annál eggyel jobb, mikor olyan bútorlapot/és vagy csavart, szrítót, pöcköt, fület, akármit tesznek a csomagba ami eleve nem is kell bele. A szekrénysoromhoz especiel két olyan szárnyas anyát is kaptam ami sehova nem jó. Mivel olyan csavar nincs is benne. A komódhoz pedig egy olyan méretű lap volt még betéve ami sehova nem illett. Bár jószokásom alternatív módon átalakítani a kész produktumot, az ilyen miértekkel a mai napig nem tudok megbírkózni.

Androidus · http://d-ketto.blog.hu 2010.07.03. 17:58:51

@rugesz: A "minden idők kenyere" kifejezés nálad azt jelenti, hogy esőben, száraz időben, ködben stb. is lehet fogyasztani, vagy azt, hogy a falu legjobb kenyere? Utóbbi esetben szerintem pontosabb lenne helyette a "falu legjobb kenyere" kifejezés használata.

A betűméret beállítására pedig használd bátran a ctrl +, ctrl - billentyűkombinációkat.

MISTER 2010.07.03. 17:59:46

@James86: van külön egy dobozom, ami kifejezetten az ilyen "kimaradt" alkatrészekre van fenntartva. rögeszmés gyűjtögető vagyok, még a bónusz alátéteket is megtartom, hát ha jó lesz egyszer valamire. persze ezek általában annyira speciális vackok, hogy soha semmi máshoz nem jók. de nincs szívem kidobni.

Androidus · http://d-ketto.blog.hu 2010.07.03. 18:00:09

@A Dina: Nem tudom, lehet-e félreértés. Szerintem a férfi _egyszerre_ egy dologra tud koncentrálni, légyen az bármi. A nők szerintem nem ilyenek. A férfi munka közben vagy a munkájára, vagy pinára gondol, egyszerre a kettő nem megy. Az ügyesebbje ezt sűrűn képes váltogatni, így a kimenő teljesítmény elfogadható, a többinek a munkája meg szart se ér. A nő ezzel szemben miközben a munkáját végzi, szemmel tartja az összes említésre méltó pasit 100 méteres körzetben, töri a fejét közben, hogy mi van a gyerekkel, mi van otthon a hűtőben, mit fog felvenni holnap stb. Szerintem legalábbis ilyenek a nők. Sose csinálnak egyszerre egy dolgot.

Az, hogy te saját bevallásod szerint bizonyos témákhoz nem értesz, az pont női tulajdonság szerintem. A férfias kihíváskereső, koncentrálós megközelítés az, hogy nincs ilyen téma. Persze tudok olyan témát mondani, amire szégyellősségből eljátszanám, hogy á, én ahhoz nem értek, de valójában nincs ilyen téma. Egy csavar betekerése semmivel sem különbözik, mint feladat egy köröm kilakkozásától, egy gyerek pelenkázásától, vagy mittudomén, mondj bármit. Tehát ha a szerencsétlen nem tud egy szöget beverni, akkor az égvilágon semmire nem képes.

Hoppá, rossz a tanács a bejegyzés végén. A "keress új pasit" lenne a megfelelő.

Androidus · http://d-ketto.blog.hu 2010.07.03. 18:00:52

@James86: Valószínűleg olcsóbb egységes csomagokat tenni, plusz alkatrésszel, mint különbözőeket.

A Dina · http://dina.blog.hu 2010.07.03. 18:05:00

@Androidus: Igen, az "ehhez nem értek" egy nő szájából könnyebben jön ki, mint egy férfiéból.

Azt gyakran hallom, hogy a nők képesek egyszerre több dologgal is foglalkozni.

Rohadtul frusztrál ez a mondat, tudnillik nekem nem megy. Én például bekapcsolt tévé mellett nem tudok semmit sem csinálni, mert vagy tévét nézek, vagy mást csinálok. A kettő együtt nem megy.

A Dina · http://dina.blog.hu 2010.07.03. 18:10:42

@Alina78: Dehogy. Csak előmoderáció van.

(Ami azt jelenti, hogy az itt tanyázó anyukám mellől 5 percenként felpattanok, és közlöm, hogy most beengedek.)

A kommentek üvegajtaja fotocellásnak tűnik, de egy titkos szobában ül egy nő, aki videóról figyeli, hogy kik érkznek, és ő nyomogatja az ajtónyitó gombot. Ha más dolga van, akkor név alapján enged be, ha van egy kis ideje, akkor olvassa is, mert szereti az érkező gondolatokat.

MISTER 2010.07.03. 18:31:10

@Androidus:
"Szerintem a férfi _egyszerre_ egy dologra tud koncentrálni, légyen az bármi. A nők szerintem nem ilyenek."
láttál te már nőt vezetni, miközben mobiltelefonál (sminkel, keres valamit a táskájában, stb.)? ahhoz képest az ejtőernyő nélküli bázisugrás, maga az életbiztosítás.

A Dina · http://dina.blog.hu 2010.07.03. 18:32:22

@MISTER: Mégis több a férfiak által okozott karambol.

MISTER 2010.07.03. 19:37:05

@A Dina: igen, általában három mobilozó, "szőke", terepjáróból alig kilátós, elédkifordulós, össze-vissza kóválygós, digitálisan vezető (padlógáz-padlófék), pirosonátsuhanó hölgy előli megmenekülés után feladjuk, és egyenesen falnak szoktunk menni.

a "necces" női vezetőket már messziről könnyű felismerni és időben megtenni a szükséges óvintézkedéseket (lassítás vagy gyors kikerülés, átsorolás másik sávba, ha lehet, másik galaxisba) tehát vigyázunk magunkra, s egyúttal rájuk. (amiből ők általában semmit nem vesznek észre.)

ugyanakkor a veszélyes férfi vezetőket már leginkább csak csattanáskor ismerjük meg.

A Dina · http://dina.blog.hu 2010.07.03. 19:40:28

@MISTER: Aha.

(Már nagyon közel jársz. Madjnem elhittem, hogy a férfiaknak köszönhető, hogy kevesebb balesetet okoznak nők. Ami mellesleg igaz, csak másképp. Azért köszönhető a férfiaknak, mert ők többet okoznak.)

Mamzel · http://mamzel.blog.hu 2010.07.03. 20:05:58

@mage.hu: Igazán szép komment, elérzékenyültem.

Androidus · http://d-ketto.blog.hu 2010.07.03. 21:54:33

@A Dina: Egészen tuti biztos, hogy tévénézés közben nem működik az agyadnak egy olyan alapjárata, amiről el sem tudod képzelni, hogy az a férfiaknál nem létezik?

Androidus · http://d-ketto.blog.hu 2010.07.03. 21:54:58

@MISTER: szép dolog az előítélet, és más a valóság. Én csak két fajta autóssal találkoztam eddig: egyik partner, a másikat meg elkerülöm akkora ívben, amekkora az adott esetben szükséges. Nő, férfi? Fiatal, öreg? Én az autó mozgását nézem, abból kitalálok mindent.

Csak valószínűsíteni tudom, hogy aki menet közben sminkel, az jelentős mértékben vakrepül. De várj, én nem azt mondtam, hogy a nők sok dolgot csinálnak egyszerre olyan jól, mint mi egyet. A nők folyamatosan megosztják a figyelmüket szerintem, és ezért általában nem képesek / nem hajlandóak olyan szinten csinálni egy dolgot.

De igazából a vezetés rossz példa, mert az olyan készségtárgy, amit megfelelő rutinnal úgy művelünk, mint a járást. Tehát mobilozol, térképet nézel, rádiót tekered, kajálsz, vakarózol, és közben megy az autó magától, és ez nem egy a művelt tevékenységek közül. Nők közül kevesebben jutnak el erre a szintre, talán azért, mert a megtanulásához viszont kőkeményen egy dologra kell koncentrálni.

_DelMare_ · http://reviewtonight.uphero.com 2010.07.03. 21:55:31

@A Dina: és h ne csak birkózás legyen: nagyon klassz írás lett ez.

szőkeluca 2010.07.05. 13:41:51

az apám asztalos-bútorrestaurátor, ott nőttem fel a műhelyében. a faforgács és a politúr szaga, ami nekem az otthont jelenti. egyébként úgy főz, mint kettő isten. tőle tanultam szöget beverni, gépekkel bánni, pacalt főzni.
amikor először láttam a férjemet villanyt szerelni, valahogy furcsán ismerősek voltak a mozdulatai, igen, mintha csak apámtól tanulta volna, megmelengette a szívemet.
szerelni szexi. amikor egy nő csinálja, az fasza, kell a túléléshez, de annyira jólesik a szememnek is, meg a lelkemnek is, amikor azt hozzáértő férfit műveli. a férjemmel például remekül tudunk együtt dolgozni, de ehhez kell az is, hogy amikor azt mondja, hogy add már ide a tízes fúrófejet, akkor azt adom a kezébe.

randomburvi 2010.07.05. 14:18:45

Férfimunka:
Én mindent meg tudok csinálni, csak nem akarom. Ha a szitu "muszájba" fordul, simán tudok fát vágni, bozótot irtani motoros fűrésszel (* van hozzá helyes sorozatgyilkos maszkom is),szögbeverésről is hasonlókról ne is beszéljünk. Azonban a pasim félmeztelenre vetkőzve sokkal jobban mutat eme tevékenységek közben, olyankor azt is elfelejtem, hogy melyik a csavarhúzó és melyik a harapófogó. Csak leülök az asztalhoz, rágyújtok, és annyit mondok.."én ehhez nem értek, te viszont Isten vagy Drágám" És ezt, abban a szent pillanatban így is gondolom. ( mondjuk ehhez kell egy igen jól szerelő, roppant vonzó felsőtesttel rendelkező egyed).
Nőimunka:
Egyszer nagyon fáradtan estem haza, kurva nagy kupi, takarítani kéne,de nem bírok állapot.Pasim, igen ritka ( sohasemvolt) pillanatában nekivetkőzött, és nekiállt takarítani. Ültem az asztalnál, cigiztem, lábam a másik széken , és azon gondolkoztam, hogy ha előveszem a farsangi műbőr catwoman szettet és a korbácsot, akkor elértem életem fénypontját.

Konklózió: Ha jó a pasi, nekem tökmindegy mit csinál, csak félmeztelenül tegye.

* egyszer ebben a maszkban átmentem a szomszédhoz falun, kezemben a láncfűrésszel,fekete "szkafander" ruhában hogy benyát kérjek. 5 percig sikított, mire rájöttem, hogy mi a baja...

randomburvi 2010.07.05. 14:24:38

@MISTER:
"láttál te már nőt vezetni, miközben mobiltelefonál (sminkel, keres valamit a táskájában, stb.)?

LÁttál te már férfit, aki megpróbál telefonálni a kocsiban vezetés közben, de mivel a férfiak egyszerre csak egy dologra tudnak koncentrálni, a gázt már elfelejti nyomni, és a Dózsán lelassít 20-ra, beáll az egész sor,és csak akkor ébred, amikor én nyomom a dudát mögötte
kezemben cigivel, telefonálva?
Én naponta látok.
Ne általánosíts.

randomburvi 2010.07.05. 14:33:19

@Androidus:
"Egy csavar betekerése semmivel sem különbözik, mint feladat egy köröm kilakkozásától, egy gyerek pelenkázásától, vagy mittudomén, mondj bármit. Tehát ha a szerencsétlen nem tud egy szöget beverni, akkor az égvilágon semmire nem képes."

Ezt okosan mondtad. Ha még a felsőtested is szép, akkor kitűnő party lehetsz.

A Dina · http://dina.blog.hu 2010.07.05. 14:39:51

@Androidus:
"Egészen tuti biztos, hogy tévénézés közben nem működik az agyadnak egy olyan alapjárata, amiről el sem tudod képzelni, hogy az a férfiaknál nem létezik? "

Talán a tudatalatti folyamatok akkor sem állnak le. De ebben sem vagyok biztos. Lehet, hogy ebből a szempontból férfi vagyok?

@szőkeluca:

Na, akkor hasonló alapképzettséggel rendelkezel, mint én. (Nálunk még van schellack politúr alapanyag. Állítólag a régi típusúból nagyon kevés van ma már, és sokat ér.)

A Dina · http://dina.blog.hu 2010.07.05. 14:49:42

@randomburvi:

Az a szomszédriasztó felszerelést kérném kölcsön. Most reklamálta a nyuggrancs néni, hogy hangosan vihogok éjszaka (állítólag penetráns a nevetésem). Na ja, ő nem olvassa a kommenteimet, nem is érthei, hogy min.

Androidusnak szép a felsőteste. Azt még át kell vele venni, hogy nem AXE-ot használunk, hanem izzadásgátló stiftet. És kész a tökéletes parti.

(DelMare, ha erre megint elkezded, esküszöm, hogy megkeresem az eddigi három legszellemesebb kommentedet, és kimoderálom.)

szőkeluca 2010.07.05. 14:58:15

@A Dina:
(az én apukámnak úgyis több van.)
képzeld, épp lépcsőlapokat gyárt nekünk. csak most, hogy az első fok már beépítésre került jöttem rá, hogy nem is tudnék egy olyan lakásban élni, amiben nincs ott apám keze nyoma.
jajjdejó lesz.
:sóhajt

randomburvi 2010.07.05. 14:58:26

@A Dina: hiába a szerkó, ekkora mellekkel nem vernél át senkit..

Előző lakásban átjött a szomszéd, hogy ugyanmár ne legyünk ilyen hangosak, mert a végén megkívánja az asszonyt..rá egy hétre írt egy cetlin az ajtómra" semmi gond, vettem füldugót, az asszony meg úgyis süket:)"

A Dina · http://dina.blog.hu 2010.07.05. 15:13:11

@szőkeluca: Pontosan tudom, hogy mit érzel. Az én kérómban egyetlen szék van, amire fel lehet állni. Nehéz tölgyfa, és a nagyapám csinálta. Szerintem 150 év múlva is rá lehet majd állni. Arra is jó, hogy kontrasztot képezzen a nagyüzemi, és a kisipari bútorgyártás között. De alapvetően azért tartom, mert az érzelmi értéke felbecsülhetetlen számomra.

Androidus · http://d-ketto.blog.hu 2010.07.05. 15:27:34

@randomburvi: Attól függ, mihez képest. Ha a fejemet leszámítva a felsőtestem szebb, mint az alsótestem, az elég?

Androidus · http://d-ketto.blog.hu 2010.07.05. 15:32:44

@A Dina: Ne tessék nekem ilyeneket írkálni, mert nekem önbizalomhiányom van. Tudod te, meddig fog tartani ezt most kianalizálni?

rugesz 2010.07.05. 20:21:21

Mar nem tudom milyen oran, miert es pontosan mikor, de meg szakkozepben szoba jott ez a ferfimunka topik.
Osztalytarsam, Okoska (ez volt a beceneve) lenduletbol vetette magat a temaba:
- ha nalunk otthon valami nem mukodik, akkor azt tuti apukam csinalta :)
- hm, hiheto... itt vagy peldaul te!

rugesz 2010.07.05. 20:21:42

@randomburvi:
szal maradt neki a racsni.
ha volt egy kis makja az asszony vak is volt...

_DelMare_ · http://reviewtonight.uphero.com 2010.07.05. 20:22:00

@A Dina: a digitális isten ments', ex-akták lezárva.

(amúgy halkan kérdezem, Dina cickói véletlenűl vannak ennyiszer kiemelve a kommentekben?? :)

A Dina · http://dina.blog.hu 2010.07.05. 20:29:47

@Androidus:
Most mi van? Arra hajtasz, hogy leírjam megint? Nem fogom.

@_DelMare_:
Szemfüles vagy. Ez szándékos a kommentelők részéről. Kisebb összegeket utalok nekik minden ilyen megnyilvánulás után.

James86 2010.07.06. 02:09:47

Pedig azt hittem jó bornak s cickónak nem kell cégér. No, spongyát rá.
Ha már nagyszülő, akkor megjegyzendő, én papám kőműves volt. Illetve szabadfoglalkozású konstruktőr. Ha nem építkezésre mentünk ki a lovaskocsival, (amit maga épített, és fáin kocsi volt) akkor a műhelyben szöszmötölt valamin. Vagy hegesztett vagy faragott valamit állandóan. Utolsó pár évben egyre többet töltöttem lent vidéken nagyszüleimnél. Utolsó nyáron, amit még nem kórházban töltött, megtanított minket a nővéremmel "markot szedni" vagyis amikor a kaszált búzát összefogják, és egy marékravalóval átkötik. aztán kaszálni a szénánakvalót a jószágoknak. Előtte is rengeteget vasvilláztam, szerettem is csinálni, de a kaszálás az egész más dolog. Olyan... férfias =).

A műhelybe egyébként halála óta nem tudok torokelszorulás nélkül belépni. Ott a faluban a mainapig köztiszteletnek örvend a neve, Pali bácsit szinte mindenki szerette. Régebben fura volt ezt így... értelmeznem. Aztán az évek múlásával egyre inkább veszem észre az okát. Majd minden házon - amik akkortájt épültek mikor még élt és aktív kőművesmester volt - ott a "kézjegye". Vannak felismerhető jellegzetességek, amit ha figyel az ember, észrevesz. Olyankor mindig elönt a büszkeség, hogy "Páli bácsi" unokája vagyok, és azt a házat a nagyapám (is) építette. Hát ez eléggé szentimentális lett a végére, de nembaj.

A Dina · http://dina.blog.hu 2010.07.06. 03:32:10

Szerintem az itt emlegetett nagyapák ugyanolyan büszkék ránk, mint mi őrájuk. Legalábbis, ha én nagyapa lennék (akár élek, akár fentről figyelek) örömmel olvasnám ezeket.

rugesz 2010.07.06. 16:25:14

@A Dina:
mivel te mar soha nem leszel nagypapa (remelem), johet a kovetkezo post!
a nagy ma mas!

A Dina · http://dina.blog.hu 2010.07.06. 16:27:46

@rugesz:

Nem leszek nagypapa? Bámulatos éleslátásról tettél tanubizonyságot.

(Oké, vettem. Írok nagymamásat.)

rugesz 2010.07.07. 01:31:33

@A Dina:
igen tudom.
eleslatasom neha mar zavarba ejto.

rugesz 2010.07.07. 02:01:03

@A Dina:
cool. lehetne ugy, h mindenkepp legyen szo benne kajaraol. tudod, makos teszta, toltott kaposzta, csoroge fank, sima fank, ilyen suti, olyan suti, kabatos hus vagy csak siman tejbegriz. tok mindegy. a lenyeg, h olyan legyen amit csak egy valaki tud ugy!
a nagy ma ma!
hopp! kicsit kifolyt a nyalam..

A Dina · http://dina.blog.hu 2010.07.07. 02:06:01

Na az kizárt. A vacsoracsata sajnos kívül esik a profilomon.

rugesz 2010.07.07. 02:13:50

ooo. ezt nem annyira ertem, de okes, persze! csak egy otlet volt. nyilvan nem szolok bele, hisz te vagy aki alkotsz. en csak zsurizek.

2010.07.15. 16:00:28

Kéne nekem is egy tanács. Yanmar YM1510D, első híd, portáltengely, ereszt a szimmering. Bevallom férfiasan, nem mertem nekifogni még. Vegyem ki a hidat és vigyem el Nagygombosra, vagy szét merjem szedni a portált, he?
Mit szólnak a haverok, hogy egy fos kis első tengelyen leakadtam?
Ja, és a jobb oldalon, a bal jó, ha ez számít.

A Dina · http://dina.blog.hu 2010.07.15. 16:06:12

@Matiz:

A haszongépjárművek házilagos javítása későbbi működtetés közbeni balesetet okozhat. Javasolnám, hogy fordulj szakemberhez.

www.pannontarg.hu/index.php/hu/kapcsolat

faktura · http://famuves.blog.hu 2010.08.06. 01:47:47

Üdv, hozzám tartozik a fent hivatkozott blog.
Mosolyogni kell a hím- és nő-sovén kommenteken.
Édesapám a csodálatos ember volt, de nem gyakorlatias. A manuális készségeket édesanyámtól kellett hát örökölnöm. Az esztergályos munkákat egy nővel csináltatom a bútoraimhoz. Én nem (sem) húzom föl magam, ha egy férfit bénázni látok - csak ha azt hiszi, hogy ő a legügyesebb a világon:) (Gyakori)
Egyébként meg csak jelezni akartam, h jó volt olvasni a posztot. És kösz a linkelést.
és: m.blog.hu/fa/famuves/image/aj2.jpg
süti beállítások módosítása