Figyelmeztetés!

Alapvetően lányoknak írok, de fiúk is járhatnak ide. Felháborodni. Csak tessék, csak tessék. Bátran befelé.

Utolsó kommentek

Kérsz értesítést arról, amikor újat írok?

Velük járok össze (Tagfelvétel kezdőbetű alapján van):

Gyengébb nem

2010.06.29. 09:01 :: A Dina

 Gyengébb nem


 A Medián veri a mellét, hogy ő megmondta, már réges-régen, hogy bizony a nők is interneteznek legalább annyit, mint a férfiak.

Medián-webAUDIENCE:
Az ezredfordulón még úgy tűnt, hogy a világháló döntően a férfiak játszótere lesz, azonban hamar kiderült, nagyot tévedett, aki azt gondolta, hogy az online médiafogyasztás terén a nőknek csupán mellékszerep juthat. A webAUDIT, minden más kutatást megelőzve, már három éve jelezte, hogy a hazai interneten vége a férfidominanciának. A hírt sokan kétkedéssel fogadták, azonban mára minden számottevő kutatás visszaigazolta, hogy a hazai internetezők több mint fele a gyengébb nemet képviseli.”


Gyengébb az anyád.
Igen, jól hallottad.
Mert mégis mitől gyengébb? A férfitól gyengébb?

Járjuk már ezt a kérdést egy kicsit körbe.
Hogy megtudjuk, mi a gyengeség, nézzük meg, hogy mi az erő. Milyen típusú emberi erőt ismerünk?

Lelki erő:
Lelki értelemben véve a nők sokkal többet kibírnak mint a férfiak, és mindent túlélnek. Így van megkonstruálva a nő genetikailag. Kell az ideg az utódgondozáshoz, nem lehet beomlani hosszasan. A lelki katasztrófa helyzetből (például szakítás) a nő előbb áll fel, és megy tovább. A férfi nehezebben dolgozza fel.

Fizikai erő:
Szerintem fizikailag az a gyengébbik nem, amelyiknek tagjai az első tüsszentéstől ágynak esnek. Nyilvánvaló, hogy testileg nem bírnak ki még egy egyszerű náthát sem.
Vagy fizikai erő alatt nem a konstrukció stabilitása számít, hanem kizárólag az izmok mérete?
Mert ezen az elven lehetne például a férfiakat a kisebb mellű nemnek hívni.

Mentális erő:
Na igazából ez az a része, amiért úgy gondolom, hogy gyengébb az anyád.
A kérdés az, hogy aki a szóban forgó szóösszetételt használja, miért pont ezt írja?
Szerintem leginkább azért, mert kényszeresen szinonimát keres arra a szóra, hogy .
És ez az egyetlen roggyant ötlete van. Vagy egyszerűen csak modoroskodik ezzel az ósdi, elcsépelt frázissal, bele sem gondolva abba, hogy mit jelentenek a szavak, amiket ír.


A gyengébbik nem az internet előtt megfogalmazás nálam ezt a képet hozza be: Ott van a cuki kis gyenge hölgyike, és szépen gépeli a fehér, lágy kacsóival, hogy www, persze épphogy csak simogatva a billentyűket. Aztán elalél az internet csodájától, elgyengülve nézegeti az édes kis babaruhákat, tündéri kismacskákat, és gyönyörű tortákat receptekkel, megkönnyezi a rég nem látott iskolástársai menyasszonyi fotóit az iwiwen. És így elgyengülve is vissza-vissza tér a gép elé, mert csudálatos számára ez az internet. És ezekből a kis gyengékből olyan sok van ma már, hogy az több, mint férfi.


Szép kép nemde? Be kellene kereteztetni.


Egyet azért nem értek.
Ha valakinek olyan nehezen megy az írás, hogy ilyeneket ír, miért választ akkor olyan szakmát, ahol írni kell? Ráadásul mindannyian tudjuk, ő sejti magáról, hogy ő az erősebb nem. Miért nem megy el inkább lapátolni?

Így hát, ha egy férfi annyira nem ért a szavakhoz, hogy leírja, én vagyok a gyengébb nem, azt én bármikor garantáltan leoltom fél perc alatt, hiába erősködik.
Csak úgy heccből, hogy érezze a verbális erőfölényt. Tudnillik, gyengébb az anyád.


 

Jó tanács:


 

Ne hagyd magad lesajnálni.


 

ui.: Ebben a bejegyzésben három ponton is egyetértek a Medián szakértőjével. Mi az a három pont?

 

ui.2.:Könyörögve kérem a tisztelt kommentelőket, hogy ha nem szokták használni a „gyengébbik nem” szóösszetételt, vagy használják, de nem a női nemre, akkor a fentieket ne vegyék magukra.

105 komment

Címkék: elmélet hőbörgés dina gyengébb nem

A bejegyzés trackback címe:

https://dina.blog.hu/api/trackback/id/tr642117625

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

A Dina · http://dina.blog.hu 2010.06.29. 12:59:44

@szőkeluca:

Igen, ezekben is egyetértek, ám a bejegyzésben ezek nem lelhetőek fel.

Más ötlet, hogy mi az a három?

mage.hu · http://mage.hu 2010.06.29. 13:09:14

Tetszik nekem ez a kép. Nem véletlenül vagyunk jóban.

A "menjen el lapátolni inkább" zseniális. Nagyon jót nevettem.

Szóval az van, hogy aki valamilyen képességre tesz szert, az rendszerint legyőzhetetlen késztetést érez arra, hogy bizonygasson.

Függetlenül attól, hogy férfi vagy nő, aki sportol, edzeni jár, az minden nap elmondja, hogy ő mennyit sportol. Megkérdezi randin, hogy te sportolsz-e. Mer' ő igen. Nem is keveset.

Akinek lexikális tudása van, rendszerint nem bírja ki, hogy ne azt válaszolja a kérdésedre, hogy 1617. március 2-án, délután négy órakor milyen teát ivott az az angol, akinek az ük-ük unokája majdnem az ENSZ első főtitkára lett. Akkor is ezt válaszolja, ha éppen tökfőzeléket készítesz, és azt kérdezted tőle, hol a babérlevél.

Aki tud néhány latin mondást, idegen szót, az másokat próbál idegesíteni vele.

Többnyire az is bizonygat, aki okos. Egy különbség mégis van.

A többieknek egyetlen eszköz áll rendelkezésre: kijelenteni a nyers tényt. Hogy mennyit sportol, hogy mennyi évszámot tud, hogy mennyi idegen szót, vagy hogy hány embert lőtt már le.

Az okos rengeteg megoldás közül választhat. Tervez, cselt sző, szórakoztat*.

Ezért van az, hogy nem ismerek okos embert, aki azt mondja magáról, hogy ő okos. Mert aki tényleg az, számtalan módon, a nyers közlésnél sokkal árnyaltabb formában képes kifejezni ezt, és érez is késztetést arra, hogy máshogy fejezze ki, mert pont attól lett okos, hogy gondolkodott, hogy járatlan utat és érdekességet keresett.

Aki szimplán kijelenti magáról, annak ez a project, sajnos, nem sikerült.

*: Hoppá, majdnem kifelejtettem a felsorolásból a legfontosabbat: vagy Valódi Tanácsadó Blogot ír.

mage.hu · http://mage.hu 2010.06.29. 13:09:33

"Ha szinonimát keresek arra a szóra, hogy férfi, akkor eszembe jut ezer másik, ami jobban kifejezi, amit aktuálisan mondani szeretnék."

Ebből az ezerből valahogy mégis szinte mindig ugyanazt választod: "köcsög".

Persze, lehet, hogy csak nem emlékszel rá, hogy legutóbb is azt választottad, és így azt hiszed, hogy szoktad mind az ezret rotálni.

A Dina · http://dina.blog.hu 2010.06.29. 13:15:30

@mage.hu:

Mondom a megfejtést a "köcsög" gyakori használatára:

Az ember a barátjának puffog a leggyakrabban.

A Dina · http://dina.blog.hu 2010.06.29. 13:41:00

@mage.hu:

Amikor a szerelmem reklamálja, hogy mi ez a szoros barátság, mert most már itt van ő legjobb barátnak, akkor egyetlen érv van, amit elfogad:

Édesem, a legjobb barátom az az ember, akit felhívok, ha hülye a pasim, és neki puffogok. Lássuk be, ez nem lehetsz te.

A definíciót továbbgondolva a legjobb barátom az az ember, akit felhívok, ha bárki hülyén viselkedik. Bárki.

Bárki definíciója: Az univerzumban jelen lévő bármely lény, aki hatást gyakorol rám. Istentől a közért pénztárosán át legjobb barátomig.

mage.hu · http://mage.hu 2010.06.29. 14:07:06

Igazán mély motivációt érzek, hogy érdemben válaszoljak, de akkor a szerelmed joggal reklamálna, hogy mi ez a szoros komment.

szőkeluca 2010.06.29. 14:46:30

hogy érted, hogy nem lelhető fel?
konkrétan idéztem a szövegből.

A Dina · http://dina.blog.hu 2010.06.29. 14:50:16

@szőkeluca:
Mármint a Medián szakértőjétől idézett szövegében fellelhető, de az általam írt szövegben nem.

Amúgy egyetértek ezekkel is. Ám a feladványban arra a három egyetértésre gondolok, ami az általam írt szövegben lelhető fel.

SándorSzabolcs · http://karma.blog.hu 2010.06.29. 22:32:08

Figyi Dina, ez most hülyeség.

Ha neked ez jut eszedbe: "A gyengébbik nem az internet előtt megfogalmazás nálam ezt a képet hozza be: Ott van a cuki kis gyenge hölgyike, és szépen gépeli a fehér, lágy kacsóival, hogy www, persze épphogy csak simogatva a billentyűket. Aztán elalél az internet csodájától, elgyengülve nézegeti az édes kis babaruhákat, tündéri kismacskákat, és gyönyörű tortákat receptekkel, megkönnyezi a rég nem látott iskolástársai menyasszonyi fotóit az iwiwen. És így elgyengülve is vissza-vissza tér a gép elé, mert csudálatos számára ez az internet."

Szóval akkor szerintem a hiba a te készülékedben (is) van, nem? Nekem pl. nem ugrott be ilyesmi. Sztereotípiák rabja vagy-e?

A Dina · http://dina.blog.hu 2010.06.29. 22:43:25

@SándorSzabolcs:

OK Szabolcs. Neked milyen képet fest ez a szóösszetétel?

NaomiHenger · http://zseer.blog.hu 2010.06.29. 22:43:36

Istenem, ha egyszer a "női munka" "férfi munka" misztériumát is elmagyaráznád a fentiek fényében, ugyancsak leborulnék...

_DelMare_ · http://reviewtonight.uphero.com 2010.06.29. 22:43:45

okos delmare kisebb anomáliát vélt (nabaszki, így viszont már nem is okos:) felfedezni Dina 13:41-es (lassan Bibliát is írhatnál) próféciájában. ha édesemet nem hívhatom fel, ha miatta puffogok, akkor a Bárki definíciójában sem terjedhet a rendszer, a papucsállatkáktól a legjobb barátomig. hiszen a legjobb barátomat hívom fel ha puff. vagy.. a legjobb barátom miatt sohasem puffoghatok. a legjobb meg legjobb. nincs belőle több.

James86 2010.06.29. 22:44:20

Én ezt nem igazán értem. Saját, személyes tapasztalatokból merítkezve pálcát törsz fölöttünk. A "gyengébbik enm" kifejezés amblokk, a magyar nyelv vívmánya, s mint olyan szóvirágainak tárháza nagy. De a post maga nem csak a magyar férfiakon, illetve a magyarul tudó férfiakon csattan, hanem mindenkin, aki a földön él. Az északi sarkon élő eszkimó vadászokon, akik ugyan úgy férfiak. Nem hiszem, hogy a tüszentés jégágynak döntené őket. Vagy Afrika vadon által elzárt közösségeiben élő férfiakat és nőket, ahol a farokkal rendelkező vonszolja haza a zebrát, a csöcssel rendelkező meg táplálja vele a porontyot. Nem hinném, hogy nagy mentális erő szorulna akármelyikbe, de mégis. A lelki erőről annyit pedig, hogy a nők százalékosan nagyobb eséllyel lesznek depressziósak, hagyják el a családot, vagy lesznek öngyikosok. Hát ez van. A nagyobb erő nagyobb felelősséggel jár(na), ha már a szuperhős-képet bevágtad.

A Dina · http://dina.blog.hu 2010.06.29. 22:46:39

@NaomiHenger:

Ahhoz én nem értek. De örülnék, ha kifejtenéd nekem. (Vázlatosan is elég lesz.)

A Dina · http://dina.blog.hu 2010.06.29. 22:50:31

@_DelMare_:

A helyzet az -és sajnálom, hogy ezt tőlem kell megtudnod-, hogy a párkapcsolat természete más, mint a barátságé.

Az előbbiben balhézol, amikor kevésbé indokolt, és nem balhézol, amikor nagyon indokolt, mert egyéb szempontok az őszinteség fölé tudnak kerekedni.

A barátságban első az őszinteség. Az az egyik pillére neki.

A Dina · http://dina.blog.hu 2010.06.29. 22:52:24

@James86:

Hát nem könyörögve kértelek, hogy ne vedd magadra?

James86 2010.06.29. 23:12:45

"Könyörögve kérem a tisztelt kommentelőket, hogy ha nem szokták használni a „gyengébbik nem” szóösszetételt, vagy használják, de nem a női nemre, akkor a fentieket ne vegyék magukra."

Szoktam használni. Mert szép kifejezés. No, nem annyira mint a "fülolaj" vagy a "cipőfűző", de mindenképp tarkítja az ember szókincsét. És szerintem a nők nagy többsége, mint ahogy feltételezem, te is, jobban ürül ha "gyengébbik nem" a jelzője, mintsem a "muff", "pina", "picsa", "ribanc", "fasztarisznya", és ezek további szinonímái.

A Dina · http://dina.blog.hu 2010.06.30. 00:04:41

@James86:

Hát kérlek. Íme egy személyre szabott jó tanács:
Ha csak a legutóbbi kommentedben említettek jutnak az eszedbe, akkor maradj inkább szinonima mentes, és mondd simán azt, hogy nő.

_DelMare_ · http://reviewtonight.uphero.com 2010.06.30. 00:05:17

@A Dina: nemnemnem. folyamatosan elbeszélünk egymás mellett. nem a pszichés háttérbe okoskodtam bele, csak próbáltam jelezni (jószándékkal!) hogy ha: "legjobb barátom az az ember, akit felhívok, ha bárki hülyén viselkedik. Bárki.", akkor "Bárki definíciója: Az univerzumban jelen lévő bármely lény, aki hatást gyakorol rám. Istentől a közért pénztárosán át >>>legjobb barátomig<<<." ez így nem jó. miért? mer nem mész ahhoz segítséget kérni akit meg akarsz verni. rgo: a Bárki halmazának nem részhalmaza a legjobbbarát halmaz. legalábbis ebben a próféciában.

siorak 2010.06.30. 00:46:51

Mi lenne ha újra definiálnánk a "gyengébbik nem" fogalmát.

Gyengébbik nem: A nemek egy olyan változata, mely után még lehet, hogy meg tudod dugni.

mage.hu · http://mage.hu 2010.06.30. 00:50:13

Sio, úgy látom, Te csajozásilag már önellátóvá váltál.

siorak 2010.06.30. 01:08:33

@mage.hu: Ezt ebből a kommentből vetted észre?

_DelMare_ · http://reviewtonight.uphero.com 2010.06.30. 01:08:52

@A Dina: ha én válaszolnék ilyet, mehetnék mamámba vissza.

ja a megfejtés a 3askérdésre:

1., gyengébb az anyád
2., gyengébb az anyád
3., gyengébb az anyád

motivatio(:): pontosan háromszor jelenik meg a te eszmefuttatásodban, és még ha nem is tudatosan, de annyit tesz h az anya gyengébb, rgo a nő a gyengébb, rgo a nő a gyengébbik nem. ezzel meg is van az egyetértés Dina via Median.

vagy.. így kellene korrigálni: gyengébb az apád!

A Dina · http://dina.blog.hu 2010.06.30. 01:12:55

@_DelMare_:

Te egy csiszolatlan gyémánt vagy. Most már biztos.

mage.hu · http://mage.hu 2010.06.30. 01:34:05

@siorak: Nem, Sio, dehogy a kommentből. A CNN-en volt róla szó.

randomburvi 2010.06.30. 17:58:27

@mage.hu: nem meglepő..ha egy kicsit is odafigyelt..

randomburvi 2010.06.30. 17:58:44

@James86: no-no, ha már tényként közölsz valamit, nézz utána, vagy mondd, hogy: "szerintem"
A statisztikai adatok alapján a befejezett öngyilkosságot elkövetők mindegy háromnegyede férfi, és csak egynegyedük nő.
(2008-as adat)

titokúrfi 2010.06.30. 17:59:00

Erősebb semiképp, legfeljebb egyenlő. De ti Nők nyögtök emiatt leginkább, mikor ennek megfelelően kezelünk titeket. Ezzel is egy plusz elvárást vesztek a nyakatokba, és emelett még az állandó egymással versenygést is kezelnetek kell. Nem hagyjátok hogy gáláns lovagok legyünk, csak várjátok a szőke herceget paripán... (a férfiak már oviban ráeszmélnek, hogy nincs aranyhajú királylány)

A Dina · http://dina.blog.hu 2010.06.30. 18:02:32

@titokúrfi:

Figyeld meg, hogy ebből még baj lesz.

(Este 9-re visszajövök, és megnézem, hogy ki mit lép erre. Ha senki semmit, akkor én fogom átbeszélni veled ezt a kérdést.)

mage.hu · http://mage.hu 2010.06.30. 18:03:25

@titokúrfi: "a férfiak már oviban ráeszmélnek, hogy nincs aranyhajú királylány"

Tényleg nincs? Érdekes. Pont hétvégén ba-
rátkoztam eggyel.

mage.hu · http://mage.hu 2010.06.30. 18:17:36

@randomburvi: Erre csípőből azt mondanám, hogy ez a férfiak technikai fölényét bizonyítja. Csak azért nem mondom, mert:

- Nem akarok beállni abba a csoportba, amelynek tagjai nem gondolják úgy, hogy a nő, mint olyan, az Univerzum legszebb ajándéka.

- A nő aránylag kevésbé akar öngyilkos lenni, inkább hisztizik. A férfi, ha belefog, komolyan gondolja. Ami nem nagy érdem, persze, a kamuöngyilok sem az.

A Dina · http://dina.blog.hu 2010.06.30. 18:19:42

@mage.hu:

Innen nézve meg a férfi az univerzum legszebb ajándéka. Cuki masnival átkötve.

Az_Univerzum 2010.06.30. 21:04:56

@Dina, @mage.hu: Innen nézve meg kurva jó lenne, ha észrevennétek végre a masnira erősített számlát.

_DelMare_ · http://reviewtonight.uphero.com 2010.06.30. 21:05:19

@titokúrfi: hű apukám, beletenyereltél :) itt szókimondós szüfrazsettszigetén nem teszünk ilyen meggondolatlanságokat.

A Dina · http://dina.blog.hu 2010.06.30. 21:20:01

@titokúrfi:

Na úgy látom, hogy mégiscsak velem kell ezt megbeszélned.

"Erősebb semiképp, legfeljebb egyenlő. De ti Nők nyögtök emiatt leginkább, mikor ennek megfelelően kezelünk titeket. Ezzel is egy plusz elvárást vesztek a nyakatokba, és emelett még az állandó egymással versenygést is kezelnetek kell. Nem hagyjátok hogy gáláns lovagok legyünk, csak várjátok a szőke herceget paripán... (a férfiak már oviban ráeszmélnek, hogy nincs aranyhajú királylány) "

A következő kérdések érdekelnének:

1. Nálad milyen az, amikor egyenlőnek kezeled a nőket?

2. A fenti tevékenységed melyik része miatt nyögnek a nők nálad?

3. Szerinted pontosan milyen elvárást vesznek magukra a nők?

4. Ezt az elvárást ki várja el? Kinek kell bebizonyítani?

5. Mondj példát arra, amikor egy nő nem hagyta, hogy gáláns lovag légy.

6. Ki mondta neked, hogy szőke herceget várnak a nők fehér paripán?

(Ide mondjuk van egy tippem. Ez tipikus férfi duma. Férfiak szokták ezzel vigasztalni egymást, ha nem jött össze a csaj. "Nem te vagy a gáz, Totya, a csajnak vannak túlzó elvárásai. Eeez is a szőke herceget várja, baszki. A hülyéje.")

7. Amikor azt mondták az oviban, hogy nincs királylány, akkor egy füst alatt lemondtál az ideális nőről is?

A Dina · http://dina.blog.hu 2010.06.30. 21:25:09

@Az_Univerzum:

De jó, hogy jöttél, és az olvasóim között tudhatlak.
Kérlek maradj, rengeteg kérdésem lesz hozzád.

(Ha kérhetném, akkor csak nálam kommentelj, szeretnék azzal villantani, hogy Az Univerzum nálam informálódik a világ dolgairól, és még kommentel is.)

Az_Univerzum 2010.06.30. 21:52:02

Jól értem, arra kérsz, hogy legyek a saját részhalmazom részhalmaza?

Ilyet még soha nem próbáltam. Kérdéses a végeredmény.

A Dina · http://dina.blog.hu 2010.06.30. 22:04:00

@Az_Univerzum:

Hogy hogyan csináld? Oldd meg. Te vagy Az Univerzum.

(Mage előtt tudnék vele igazán nagyot villantani, hogy te itt kommentelsz, és nem lála.)

mage.hu · http://mage.hu 2010.06.30. 22:09:29

Nálad kommentel. Nálam alszik.

(Az Univerzum, ha nem tudnád, Nő.)

A Dina · http://dina.blog.hu 2010.06.30. 22:16:49

@mage.hu:

Tudod Mage, ez a blog dolog ilyen nyilvános agyvillantás, te is ezért csinálod. Természetesen elhiszem, hogy nálad alszik.
Hidd el, mégis én vagyok a menő.
Engem Az Univerzum olvas, és a véleményét kommentekben meg is írja.

Te meg csak arra kellesz neki.

mage.hu · http://mage.hu 2010.06.30. 22:31:13

Neked anyukád még sose szólt, hogy kislányom, ne mutogasd magad? Látszik a jó nevelés.

Tudod, amikor valamelyik pancser kitalálta, hogy gyengébbik nemnek hívja a nőt, biztos nem Te lebegtél a szeme előtt, aki azonnal bármilyen fegyvert megragad, és támad vele, akár a jóbarátja ellen is.

"Csak arra." Tudnád te, hogy vele az milyen. Itt sírnál.

A Dina · http://dina.blog.hu 2010.06.30. 22:37:58

@mage.hu:

Az van, hogy amikor írtam én is éreztem, hogy nem teljesen kóser elkapni a komplett Univerzumot, és úgy ahogy van, hozzádvágni nyilvánosan. Belátom, hogy túlzásba estem.

Elnézést.

(Találtam egy univerzális fegyvert, de a használatát még nem teljesen tapasztaltam ki.)

_DelMare_ · http://reviewtonight.uphero.com 2010.06.30. 22:38:08

@Az_Univerzum: hé főnök, ez a venn-diagrammos duma az enyém :D

mage.hu · http://mage.hu 2010.06.30. 22:40:54

Úgy tudom, fontos számodra a fejlődés.

Nem praktikus az egész Univerzumot hozzám vágni ilyen hamar. Onnan már hova följebb.

De nem haragszom, és elfogadom a bocsánatkérést.

Az_Univerzum 2010.06.30. 22:41:01

Én meg kezdek lassan elálmosodni. Gyere, Mage, menjünk.

MISTER 2010.06.30. 23:58:37

Dina, úgy vélem, te egy picit félre érted, hogy eredetileg mit is jelent az általad idézett kifejezés: gyengébb nem.
ha a te értelmezésedet nézem, akkor természetesen igazad van. lelki erő tekintetében nem kérdéses, hogy amióta a nők elsajátították a "rád hárítom a felelősséget" és a "te vagy az oka mindennek" tudományát (ez kb. az ősrobbanás időszakára tehető), azóta egy nő lelkileg nem lehet gyenge. hiszen minden lelki problémáját annak érkezésekor azonnal a hozzá legközelebbi férfi nyakába varrja. ha nincs a közelében férfi, akkor gyorsan hív egyet. ezért is sajátította el készség szinten a mobiltelefonálás tudományát.
fizikai erő tekintetében szintén igazad van. bár a férfi súlyemelési rekord jelenleg kb. 380 kg, a női meg 280, ez csak a gaz hímsoviniszta bírók miatt van, akik nem engedik, hogy a nők több súlyt tegyenek fel a rúdra. és a mount everest 2200 megmászójából is bizonyára csak azért egy tucatnyi a nő, mert az időjárás a hegyen a mászható napokat a foci vb-hez igazítja, és nem a brazil szappanoperák kezdési időpontjaihoz.
de mint jeleztem, a mondat nem ezt jelenti. a kifejezést úri emberek találták ki (tudod, ők azok, akik imitálnak előtte pár perc beszélgetést és csak utána tépik le a ruhád) és a „gyengébb nem” valójában udvarias, kevésbé tárgyilagos rövidítése a „gyengébb képességű nem”-nek. (lásd még: szőke nő. amit szintén gyakran félreértetek, mert mi nem a buta nő szinonímájaként, hanem csak szimplán a nő szinonímájaként használjuk.)
a gyengébb képességűeket meg ösztönösen segíteni, támogatni szoktuk. ez biológiailag belénk kódolt. tehát ha valaki „gyengébb”-nek nevez, az hidd el, pusztán jóindulatból teszi. nem lesajnál, segíteni, támogatni szeretne.
ugye, így már érthető, hogy mire gondolunk, amikor ezt mondjuk?! mert azért valljuk be, szép dolog az emancipáció, az, hogy a nőstények is bemehetnek aludni a házba a sátor elől, meg a szavazati jog, de a természet, a biológia azért még nem változott meg az elmúlt évezredek alatt. adva van az ember, meg mellé az a dekoratív, jópofa "nő"-nek nevezett játékszer, amelyiknek annyira kifejlődött az idők során a humorérzéke, hogy néha még azzal is képes elviccelődni, hogy magát hozzánk, illetve a képességeinkhez hasonlítgatja.
a korrektség végett: természetesen számtalan olyan dolog is akad, amiben jobb képességeik vannak a nőknek, mint a férfiaknak. ilyen például a gyerekszülés, a hisztériázás vagy a felláció. nekem más nem jut most eszembe, de bizonyára sokan vannak, akik képesek még e felsorolást hosszú tized, század, sőt akár ezredmásodperceken keresztül is folytatni.

ez a median felmérés a fentiek fényében tényleg nevetséges. teljesen természetes, hogy ma már hemzseg a web a nőktől. nekem 22 évvel ezelőtt még uucp protokoll nyelven közel 10 soros programot kellett írnom, hogy elküldjek egy „hello”-t e-mailen a világ túlsó végére. 10 éve még ilyen hayes parancsokkal kellett az internetre kapcsolódni, hogy: atz0, atdt555-22-11. ma meg már elég, ha azon oldali egérgombbal amelyről érkező autóknak nem kell elsőbbséget adni a kereszteződésben, rá kell bökni arra a cuki kis láva színű, farkát harapdáló rókára a képernyőn, (a gyengébbik nem ezért szokott mindkét gombbal kattintgatni) és már is nagyképernyőn olvasható, hogy az az édi robert pattinson éppen melyik celeblotyóval jár. pár kattintással lehet tünci ruhás csini képeket feltenni az iwiwre sőt, amióta a férfiak feltalálták a blogsablont és a blogmotort, már az sem állítja lehetetlen feladat elé a nőket, hogy ők maguk blogokat írjanak..

A Dina · http://dina.blog.hu 2010.07.01. 00:06:38

@MISTER:
Jaj már Mister, hát senki sem vitatja, hogy nagyobbak az izmaid. És én speciel mindig megengedem, hogy amiben erősebbek a férfiak, abban segítsenek. Még senkinek sem csavartam ki a kezéből a dobozomat, ha vinni akarta.

_DelMare_ · http://reviewtonight.uphero.com 2010.07.01. 00:24:57

végiggondolva ezt a medián esszét, meghepergetjük némi dinaizmusban, hozzáadjuk a teljesen elfogulatlan, "énprogramoztamafalbanazáramotis" mister-t és látjuk pirkadni egy új korszak hajnalát, az E-Mancipációt.

NaomiHenger · http://zseer.blog.hu 2010.07.01. 01:49:28

Tudod Dina olyasmikre gondoltam, hogy a pasi mondjuk nem vasal és cserébe a nő sem bíbelődik a fúróval (azzal, amihez tokmánykulcs kell). És nem azért, mert gyenge, vagy alkalmatlan, hanem mert így szocializálódott.

A Dina · http://dina.blog.hu 2010.07.01. 01:58:10

@NaomiHenger:

Hát nem figyelsz?

Miszter most fejtette ki, hogy ennek az az oka, hogy gyenge vagy.
Ha nem szerelsz, ez azért van, mert te gyenge vagy. Ha ő nem vasal, akkor az azért van, mert ő... izé...nem is tudom... erős?

(Logikailag érzek benne bukfencet, de most a békesség kedvéért ezt hagyjuk.)

Ha ő szerel helyetted, akkor ő segít a gyengének. Ha te vasalsz neki, akkor... Akkor nem tudom mi van, de biztosan arra is van szó.

James86 2010.07.01. 13:44:00

Dina, nem gondolod, hogy ezzel a cinizmussal a férfiak felé olyan, mintha a lónak rossz felén keresnéd a kengyelt?

mage.hu · http://mage.hu 2010.07.01. 13:44:11

A felelősséghárításban, mint jellemző női tulajdonságban, azért lehet valami igazság.

Ott van például az egyik legrégebbi könyv, a Biblia. Azzal kezdődik, hogy (némi parádézás után) Isten megkérdezi a férfit, miért evett a tiltott fa gyümölcsíbül.

A férfi azt válaszolja: "Az asszony mondta, hogy egyék, kit Te adtál mellém."

Ebből máris levonható lenne a tanulság: a női jellem felelősséghárításra való hajlama.

Nem szabad azonban elfeledkezni arról, hogy a Bibliát nők írták, méghozzá a nőuralom korában, és a keresztény vallás alapvetően nőközpontú. Ezért a férfit esetleg rossz színben tünteti fel, negatívan elfogult vele szemben.

randomburvi 2010.07.01. 13:44:28

@MISTER: semmi kétség, te vagy a gyengébbik nem.
De legalábbis igazi Nő még nem volt melletted.
Bántottak, Kiscsillag?

"rád hárítom a felelősséget" és a "te vagy az oka mindennek" tudományát "

mage.hu · http://mage.hu 2010.07.01. 13:54:16

Jerry: Adj egy kis időt Dinának, még csak most ismerkedik a puffogó blog vezetésének nehézségeivel. Szépen rájön majd, hogy többnyire* nem az 50 kommentelőjét kell ütni, hanem a maradék 7 milliárdot, aki nem kommentel itt.

*: Tehát többnyire.

A Dina · http://dina.blog.hu 2010.07.01. 13:54:21

@James86:

Szerintem nem a cinizmussal, mint önkifejezési eszközzel van bajod, hanem magával a gondolattal, amit kifejezek vele.

Lehet, hogy igazad van különben, de ehhez tudnom kellene egy fontos tényt.

A hasonlatodban ki lenne a ló?

A Dina · http://dina.blog.hu 2010.07.01. 14:10:48

@mage.hu:

Egyfelől szép figyelmeztető táblát helyeztem el, hogy adott esetben férfiak számára felháborító gondolatmenetek lesznek itt olvashatóak.

Másfelől James önbevallásos alapon elmondta, hogy igenis magára veheti a post összes mondatát, mert használja a gyengébbik nem szóösszetételt, és nőkre használja. El is hallgathatta volna ezt a tényt, ha nincs kedve ehhez.

Szóval szabályos hőbörgést követ el. Én meg szabályosan válaszolok rá.

Miszter úgy látom enyhén formálódott az évek során. De ez csak annyit jelent, hogy él. Aki él, az változik, és a gondolatai is változnak.

@randomburvi: Ha valaki, akkor te igazán felháborodhatsz azon a vádon, hogy te másra hárítod a felelősséget. Kevés olyan nőt ismerek, aki ennyire nyílt kártyákkal játszik a párkapcsolatban, mint te. Cserébe egyenességet, és határozottságot kérsz (ami néha nem is megy olyan könnyen nekik, különösen a határozottság része).
De el tudom képzelni, hogy van férfi, akinek más a képe a nőkről. Csak ő éppenséggel azt felejti el, hogy ő maga választja a környezetét, és benne a nőt, aki felelősséget hárít rá.

(Igazi nőzni tilos a blogon, mert van erről egy még publikálatlan bejegyzésem, és abban ki lehet kapni emiatt.)

mage.hu · http://mage.hu 2010.07.01. 14:15:10

@randomburvi: Olvasd el, amit linkeltem, 2008-ban Mister milyen áhítattal írt az okos nőről. Nem ez volt az egyetlen eset.

Aztán jött Mamzi, és szörnyen egymásra találtak. Főleg Mamzi blogján ment a gyilokrománc.

Néha úgy érzem, azóta hozzám is impulzívabban ír Mister. Én kedveltem a korábbi hozzáállását, de elismeréssel adózom a megújulásra való képesség ilyen fokú fejlettsége előtt is.

A Dina · http://dina.blog.hu 2010.07.01. 14:16:52

@mage.hu:

Szóval Mamzel rossz hatással volt Miszterre, sőt elrontotta Misztert.
Szét fogom őket ültetni.

mage.hu · http://mage.hu 2010.07.01. 14:26:40

Már nem járnak, úgy tudom.

MISTER 2010.07.01. 15:56:05

mage: küldd át mailben, hogy mit szeretnél olvasni kommentként a blogodon, és majd beollózom. (csak este olvasom a fiókot, előtte nem tudom)

Mamzelt ne bántsátok. kevés ennyire őszinte bloggert ismerek, aki valóban ilyen komolyan azt írja le amit gondol, és amit tesz. ne rontsátok el.

A Dina · http://dina.blog.hu 2010.07.01. 16:01:00

@MISTER:

"Mamzel komolyan azt írja, amit gondol."

És én? Én nem leszek ezért megdícsérve?

mage.hu · http://mage.hu 2010.07.01. 16:13:55

@MISTER: Azért írtad kis betűvel a nevemet, mert én nem írtam csupa naggyal a tiéd? Hidd el, gondolkodtam rajta, hogy mr. legyen vagy Mister.

"Mamzelt ne bántsátok. kevés ennyire őszinte bloggert ismerek, aki valóban ilyen komolyan azt írja le amit gondol, és amit tesz. ne rontsátok el."

Miért, én mit írok? Nekem talán maga Cthulhu ülteti a gondolatokat a fejembe? Nem vagyok skorpió.

mage.hu · http://mage.hu 2010.07.01. 16:59:33

"sőt, amióta a férfiak feltalálták a blogsablont és a blogmotort, már az sem állítja lehetetlen feladat elé a nőket, hogy ők maguk blogokat írjanak.."

Ócska indexes html hogy szét is esik böngésző alatt (Chrome, Firefox, Opera). Ez az egyetlen domain, ahol az oldalakat a mobil Operám nem tudja olvasható szélességűre bezoomolni*.

Biztos az indexes programozólányok foltozták így össze.

(Az indexen Uj Peter és Tóta játszotta a nagy html-gurut - amikor még olvastam -, az előbbi azt sem tudta, hogy mi az alt és a title közötti különbség. A freeblogon a sablonok közül nem keveset nő csinált. Egyet se láttam szétesni.)

*: Tótáét se tudta, mikor utoljára néztem.

MISTER 2010.07.01. 17:09:35

@A Dina: még reménykedek, hogy nem is vagy ilyen betonszívű, hideg, kapcsolatokban ennyire precízen tárgyilagos (asszem ha a számító kifejezést használnám, az már bántó lenne), és túlpáncélozott. ha kiderül, hogy de bizony, akkor te is hatalmas dicséretet fogsz tőlem kapni az őszinteségért.

most csak a postokért tudlak dicsérni, ha az megfelel. mindegyiknél határozottan bólogatok. néhol ugyan vízszintesen, de a legtöbbnél függőlegesen. és már olyan is volt, ahol kicsúszott a számon egy "mint ha csak én mondtam volna" mondat is. ennél asszem nem kell nagyobb dicséret. (nem is érdemelnéd meg.)

A Dina · http://dina.blog.hu 2010.07.01. 17:14:44

@MISTER: Nem tudom eldönteni, hogy barátkozol, vagy beszólsz. Ezen még gondolkodom .

James86 2010.07.01. 17:26:29

@A Dina: Ha ezt elmondanám, gondolom utána a kengyel és a helyes oldal paradigmáját is fel kellene oldani.

Nem. Nem rontom el a szórakozásomat.

MISTER 2010.07.01. 17:27:22

@mage.hu: bocs, tudod, hogy én magam is háklis vagyok a nick írásmódjára, és az az egyetlen, ahol hajlandó vagyok nagy betűt írni, ha a tulajdonosa is azzal írta.
itt viszont te kicsivel írod. legalább is nálam úgy jelenik meg. (a .hu-t lefelejtettem)

akkor most hogy írjam? Mage vagy mage.hu

részemről tök mindegy, hogy a nickemet hogyan írod. fel fogom ismerni. azért lettem MISTER, mert a mr. már foglalt volt az indán.

ha Mamzel blogját nézem, akkor bizony fejet kell hajtanom a női programozók/designerek előtt. nagyon szép lett.
és továbbra is a te blogodat találom az egyik legbarátságosabb és legkényelmesebb kezelő felületűnek az összes közül, amivel valaha dolgom volt. látszik rakta, hogy végiggondolta aki írta, hogy a felhasználó mikor mit szokott csinálni.
Dina blogja jelenleg még egy kicsit szar. de látva a temperamentumát, biztos vagyok benne, hogy rövidesen be fog fűzni magának egy pasit, aki rendbe fogja tenni.

MISTER 2010.07.01. 17:30:00

@A Dina: próbáld előítélet nélkül soronként végigolvasni amit írtam. és egy pillanatra gondolj arra, hogy komolyan gondolom és nem beszólásiból. hát ha bejön.
barátkozni nem akarok, ahhoz túl távol áll egymástól a világunk.

A Dina · http://dina.blog.hu 2010.07.01. 17:30:11

@MISTER: "Dina blogja jelenleg még egy kicsit szar."

Azt hiszem, te arra gyúrsz, hogy ha majd egyszer élőben találkozunk, akkor köszönés helyett egy jól megérdemelt sallerral nyissak.

Mamzel · http://mamzel.blog.hu 2010.07.01. 21:26:23

Mister azért mond rólam ilyen szépeket, mert korábban kizavartam a kanapéra, és azóta nem hívtam vissza.

Kész mázli, hogy most elolvastam ezt a threadet.

Mister, ha én nem válaszolok egy levélre, vagy zárom le a beszélgetést, az többnyire azt jelenti, hogy elfelejtettem azt, vagy lusta voltam. Tehát nem kell tovább nyalnod*, a válaszom hiánya nem az ellenszenvemet volt hivatott kifejezni. Hatalmas szívem van, és az egyik fő skillem, hogy képtelen vagyok bárkire is haragudni. Főleg olyanra, aki pávatollal cirógat.

Ez nem jelenti, hogy akár a nemek kérdésében egyetértenék Misterrel, akár megkímélném a kilátásba helyezett sallertől. Utóbbi olyan illetlenség, mint megjegyezni egy nőnek, ha felszaladt a harisnyája. Dina nemrég kezdte a blogolást, ami eddig itt látható, így is jóval több, mint amit egy halandó nő le tud programozni. Nem is beszélve a mögöttes marketingről, amit egy blog (megfelelő időpillanatban történő) megújulása jelent.

*Vagy legalábbis innentől telesen őszintének és fakultatívnak értékelem. Tudod mit? Nyaljál csak.

Androidus · http://d-ketto.blog.hu 2010.07.02. 02:33:12

Az őszinteség nem olyan egyszerű, mint azt elsőre gondoljuk.

_DelMare_ · http://reviewtonight.uphero.com 2010.07.02. 02:34:16

@mage.hu: kinyitottad pandora szelencéjét. de legalább most már tudom h miért nem fociznak a majmok.

MISTER 2010.07.02. 13:50:03

@Mamzel: szépeket? csak tényként felsoroltam összes általam ismert jó tulajdonságodat egy sorban: őszinte vagy. nem kell ide többes szám.

ha nem teszek fel kérdéseket egy levélben, akkor kérlek ne is válaszolj rá. csak engem hozol kínos helyzetbe, hogy miként zárjam le újfent. szóval nem vártam választ a levélre és - ha egy mód van rá - most sem kérnék.
a blogod külalakja meg szerintem nem a te érdemed. azt a dicséretet ne tessék bezsebelni.

Dina privátban elmagyarázta, hogy miért nem ildomos a blogról véleményemet hangoztatni. meggyőzött. az a téma részemről lezárva.

A Dina · http://dina.blog.hu 2010.07.02. 13:57:56

@MISTER: A blogról, az írásról, rólam hangoztass bármit. Csak a blog.hu blogmotort hagyjuk. Ha valami megjelenik, akkor késztetésem van, hogy válaszoljak. A blogmotor kapcsán a megvédést és a szidást sem érzem hozzám illő témának a kommentekben.

Mamzel · http://mamzel.blog.hu 2010.07.02. 13:58:10

@MISTER: Abbahagytad a műsorozást? Akkor lehet jönni hozzám is kommentelni a közeljövőben.

A Dina · http://dina.blog.hu 2010.07.02. 14:00:16

@Mamzel: (Mamzel Misztert nyúl. Mindenki látta?)

MISTER 2010.07.02. 14:38:15

@Mamzel: tartsuk be a sorrendet. először egy nyamvadt kis postot rakj ki, aztán beszélgethetünk róla, hogy hova menjek.
nézd meg, hogy Dina milyen aktív. szinte naponta jönnek ki a tanácsok. most is mindjárt jön a következő. (Dina, ne hagyj cserben!)

A Dina · http://dina.blog.hu 2010.07.02. 14:47:04

@MISTER:

Igen.

Még ma jön egy.

(Jelenleg máshol vagyok, ha hazaértem, jön a tanács.)

Mamzel · http://mamzel.blog.hu 2010.07.02. 15:06:32

@A Dina: Én lány vagyok. Nekem itt nem feháborodnom kéne.

@MISTER: Olyan introvertált vagyok mostanában. Dinával sem véletlenül barátkozom, hátha meg tud nyitni.

2future4you 2010.07.02. 16:24:05

Ezek az általánosítások:-)
Tudom, a nagy számok törvénye.
Jól írsz.
Még akkor is, ha nincs igazad.

A Dina · http://dina.blog.hu 2010.07.02. 16:27:14

@2future4you:

Ez ide nem lesz elég.
A véleményt szmájli nélkül, indoklással kérem.

2future4you 2010.07.02. 17:12:14

Legalább annyi a "gyenge" a nők között, mint az "erős". Legalább annyian szeretik a "gyenge nő" szerepet - még ha nyilvánosan nem is vállalva -, mint "erőset". Nincs ezzel semmi baj. Talán az "erős" férfiből van kevesebb, mint kellene. Aki mellett lehet a nő "erős" és mégis "gyengébb", ha kedve tartja. És itt nem csak a tanár-diáklány, vagy ehhez hasonló szerepekre/játékokra gondolok:-) /azért a szmájli marad/

A Dina · http://dina.blog.hu 2010.07.02. 17:17:04

@2future4you:

Azt mondod, hogy sokféle terület van az életben, és sokféle erő létezik, minden nő másban erős, és másban gyenge.

Hát ha valami, akkor ez igazán általános megfogalmazás. Ám igaz. De nemcsak a nőkre. A férfiakra is.

És akkor már megint ott vagyunk, hogy mennyire nyomorék a "gyengébb nem"-ezés.

(A szmájliról ma még nem kell leszoknod, maradhat.)

2future4you 2010.07.02. 17:44:57

Inkább azt mondom, hogy az erős nő életében is eljön az a pillanat/időszak, amikor boldogan lesz "gyenge". Azzal a feltétellel, hogy van ki mellett. Nem a mellettemlépkedőtigrises f*ságra gondolok. Olyan probléma ez, amely mindig is létezett, csak más formákban, és mindig létezni fog. Abban sem vagyok biztos, hogy probléma.
A lényeg, hogy nagy az általánosítás a bejegyzésben. De ez nem ront rajta. Az én kommentemben sem volt kevesebb.
Én nem tanácsért fogok ide járni, hanem stílusért:-)

A Dina · http://dina.blog.hu 2010.07.02. 17:48:10

@2future4you:

" erős nő életében is eljön az a pillanat/időszak, amikor boldogan lesz "gyenge". "

Hát perszehogy.

A bejegyzés leginkább arról szól, hogy az erő és a gyengeség az élet számos területén megnyilvánulhat. És ma már avitt az izmozós "gyengébb nem" kifejezés.

A Dina · http://dina.blog.hu 2010.07.02. 17:53:29

Kicsit vidéki dolog fog következni, harangozok:

Képzeld, ez a 100. komment ebben a bejegyzésben.

(Ebből nem lesz rendszer, csakhát háromhetes friss blograncsként örül az ember az ilyesminek. Ez az első bejegyzésem, ahol elértük a 100-at.

Imádom ezt a sok ajándékba kapott gondolatot. És szerintem imádok blogolni.)

2future4you 2010.07.02. 17:54:21

@A Dina: Persze. Nem is emlékszem, mikor hallottam utoljára. Talán inkább az ún. újságírót lenne érdemesebb felboncolni, nem az alkotását. Az csak egy összenézés utáni fáradt bólintást érdemel.
Ahogyan csinálod... , na az már többet:-)

Mamzel · http://mamzel.blog.hu 2010.07.02. 19:48:42

@A Dina: Akkor azt hiszem, illene beszereznem még egy üveg Martinit. Gratulálok.

mage.hu · http://mage.hu 2010.07.02. 19:48:58

@2future4you: "Nem a mellettemlépkedőtigrises f*ságra gondolok."

Nesze, még egy loveboxos.

siorak 2010.07.02. 21:59:08

@mage.hu: Mint mindig, mindenhol.

_DelMare_ · http://reviewtonight.uphero.com 2010.07.03. 04:17:57

@2future4you: "az erős nő életében is eljön az a pillanat/időszak, amikor boldogan lesz "gyenge"." - mint, ahogy az erős férfi életében is - amikor porszívózni kell, imádok gyengének tűnni.
süti beállítások módosítása